Author Topic: Got bots?  (Read 2416 times)

Bpope03

  • Noob
  • *
  • Posts: 5
  • Karma: +0/-0
Got bots?
« on: May 22, 2016, 07:10:34 PM »
might wanna throw in a voting mechanism to combat bot voting. Lost city shard is definitely guilty. I think UO Evolution jumped 500 votes overnight so I suspect them too, though their votes might be legit, they got the pop to maybe do that.

Red Squirrel

  • Administrator
  • Seeker
  • *****
  • Posts: 147
  • Karma: +3/-0
    • Age of Valor free UO Shard
Re: Got bots?
« Reply #1 on: May 27, 2016, 01:03:26 PM »
I'll be honest it's something I wanted to do and just never got around to it.  There is a very basic mechanism to stop voting too fast, but it definitely can still be automated.   I know there are some shards that fudge their online count as well, but not much we can do about that, there is no way to actually get the online count except for what the server tells us, and it's not really complicated to code it so it sends a bigger number. 

Bpope03

  • Noob
  • *
  • Posts: 5
  • Karma: +0/-0
Re: Got bots?
« Reply #2 on: June 01, 2016, 12:38:23 AM »
a: your asking a website hoster
a: to tell people that they cant give him extra hits?

 :'(      n/m

tangar

  • Noob
  • *
  • Posts: 7
  • Karma: +0/-0
    • MMORPG tavern :)
Re: Got bots?
« Reply #3 on: April 17, 2017, 11:43:39 AM »
Yeah, it discredits rating :( UOgateway - my favorite shards rating and it's sad that it has cheaters on top.

I think the best way - temporary ban for servers who doing bot-voting.
http://youtube.com/GlazGame — streams in English // http://youtube.com/StreamGuild — streams in Russian

Red Squirrel

  • Administrator
  • Seeker
  • *****
  • Posts: 147
  • Karma: +3/-0
    • Age of Valor free UO Shard
Re: Got bots?
« Reply #4 on: April 20, 2017, 10:29:26 PM »
Don't worry I hate the idea too, but that's why it allows to sort.  Perhaps I need to change the default sort order.  Votes are more of a "nice to have" thing but they are meaninglyess in general.  There will always be people who try to cheat the system.  It's also hard to prove, I would not want to punish a shard for a false detection of cheating.  Ex: Youtube does this all the time by shutting down people's channels for no reason because it "triggered" something.  So it's a fine line to walk on.

One thing I have been thinking is to simply graph the votes.  People can then draw their own conclusion. 

But just want to reassure everyone it is something on the back of my mind, I admittedly don't do much work on this site but it's something I do want to revisit.  I just have lot of other projects on the go too such as my own shard, but even that kinda took the back burner. :P

And yes my shard is actually listed too and no there is zero advantage hard coded or anything.  ;)

I have toyed with idea of ad space where someone can advertise their shard on top though, but I'm not sure yet if I want to do that. I don't want to make it look like I'm "selling out".

tangar

  • Noob
  • *
  • Posts: 7
  • Karma: +0/-0
    • MMORPG tavern :)
Re: Got bots?
« Reply #5 on: April 23, 2017, 11:40:33 AM »
What about just adding google racapcha? It's easy to install and it would solve problem. Almost all voting websites already got it.

Btw, considering adverts... Google adsense only pays for 'clicking' at ads, not for showing them. So when bots doing a lot of votes - they do not give any additional $. On the contrary, bots making adsense ads having very bad CPC rating for your website...
http://youtube.com/GlazGame — streams in English // http://youtube.com/StreamGuild — streams in Russian

Red Squirrel

  • Administrator
  • Seeker
  • *****
  • Posts: 147
  • Karma: +3/-0
    • Age of Valor free UO Shard
Re: Got bots?
« Reply #6 on: April 25, 2017, 10:12:47 PM »
I hate relying on an external service, though it would be an easy fix. Perhaps something I can consider. 

tangar

  • Noob
  • *
  • Posts: 7
  • Karma: +0/-0
    • MMORPG tavern :)
Re: Got bots?
« Reply #7 on: April 26, 2017, 02:28:06 PM »
Would be really cool. As I said, imho uogateway is the most awesome server rating and it would be great to make it even better :D
http://youtube.com/GlazGame — streams in English // http://youtube.com/StreamGuild — streams in Russian

 


This website and service is non profit other than the little revenue received through ads.
Donations are appreciated to help keep this service going.